Peter Nyström, Teknisk rådgivare på Würth berättar om det EPD-godkännande som Würths ASSY-skruvar fått

ASSY träskruv med EPD godkännande - ett hållbart val i byggprojekt

Vi på Würth är stolta över att kunna meddela att våra ASSY-skruvar nu har erhållit EPD-godkännande (Environmental Product Declaration). Detta är en viktig milstolpe för oss och för våra kunder som vill göra mer hållbara och ansvarsfulla val i sina byggprojekt.

- EPD-godkännandet är ett stort steg framåt för oss. Det visar att våra ASSY-skruvar uppfyller höga miljöstandarder och har genomgått en noggrann livscykelanalys. Det ger våra kunder tryggheten i att de väljer en produkt som bidrar till att minimera miljöpåverkan, säger Peter Nyström, Teknisk rådgivare Trä och Infästningsteknik på Würth.

- Vi är glada över att kunna bidra till en mer hållbar byggbransch och ser fram emot att fortsätta stödja våra kunders strävan efter hållbarhet. Genom att välja våra EPD-godkända ASSY-skruvar kan du göra en positiv skillnad för miljön i ditt nästa byggprojekt, tillägger Peter Nyström.

För de kunder som behöver göra en klimatdeklaration enligt Boverkets riktlinjer, gör våra EPD-godkända ASSY-skruvar processen betydligt enklare. Med detta godkännande kan du smidigt och tydligt redovisa de miljöpåverkande utsläppen från de produkter du använder i ditt byggprojekt.