En av julens nyheter är adventsstjärnan Oslo 44 White och Red Ochre, som med sin lättplacerade storlek gör sig fin i alla hem.

Watt&Veke presenterar The 2024 Christmas Collection

Årets julkollektion från Watt&Veke lyser upp högtiden med en sofistikerad palett som sträcker sig från klassiskt rött och vintrigt vitt till skimrande guld och mjukt rosa.

"Årets adventsstjärnor sprider hopp om en ljusare tid. Att få omge sig med vackert ljus med sina nära och kära ger mig ny energi och återhämtning. Jag hoppas att vår nya kollektion ska likaså, ge dig en känsla av hopp och värme", säger Erika Cederberg VD på Watt&Veke.

Varje julstjärna är ett resultat av noggrant hantverk, där varje spets omsorgsfullt viks och limmas för hand. Fabrikens ägare månar, precis som vi, om kvalitet och att ständigt utveckla tillverkningsprocesserna. Vi är också stolta över att erbjuda julstjärnor tillverkade med minimal miljöpåverkan, bland annat i en bred användning av återvunna material och energibesparing.

Storsäljaren Oslo i ny lättplacerad storlek

En nyhet för julen 2024 är Oslo 44 White och Red Ochre. Med sin nya lättplacerade storlek är Oslo 44 en säker succé för alla fönster i jul. Denna populära adventsstjärna är tillverkad i ett halvtransparent papper, som bidrar till dess magiska sken. Den packas och levereras i en elegant presentask som fungerar utmärkt som hållbar förvaring när det är dags för stjärnan att plockas ner. Oslo finns även i 60 och 80 cm.

Foto: Helena Nord

Styling: Pella Hedeby

Maja 50
Maja 50 är som ett julkonstverk i sig själv. Hon är vacker med sin spretiga design, som kommer till liv när ljuset tänds. Storleken på Maja 50 gör att stjärnan passar i de flesta fönster, där hon sprider ett vackert sken genom alla sina lager.
Snöblomma White
Snöblomma är en av Watt&Vekes signaturstjärnor och vår kärleksförklaring till julen. Med tre lager av halvtransparent papper ger stjärnan en flerdimensionell design.
Oslo
Oslos design av spetsiga toppar och dalar, likt Norges fjordar och berg. Denna skönhet är omsorgsfullt vikt och limmad för hand i ett halvtransparent papper.
Liz 50
Vår fridfulla adventsstjärna Liz 50 är fjäderlätt och nästan skör, likt vingarna på en ängel. Liz finns i färgerna Pink, White och Red Ochre.
Lykke
Stilrena och funktionella Lykke är ett set med fem LED-ljusstakar som går att kombinera på olika sätt. De batteridrivna ljusen har ett naturtroget utseende och styrs manuellt eller med en fjärrkontroll som har en praktisk timerfunktion.
Fiona
Fiona 65 Natural och Lavender – en handvikt stjärna i kraftfullt papper, klädd i lin. Till jul blir Fiona en vacker adventsstjärna och resten av året en del av inredningen som en fönster- eller väggdekor.
Decorations
Eleganta juldekorationer som andas tradition både genom dess design och hantverket bakom. Välj mellan flera olika 3-p eller mixa och blanda styckvis av Flake och Flower.

Logga in i vår bildbank eller kontakta vår kundtjänst för högupplösta miljöbilder.

Användarnamn: press@wattveke.se