Limited Edition Drive

Limited Edition Drive

För första gången lanserar nu Vitamin Well en dryck i begränsad upplaga. Limited Edition Drive smakar päron/ingefära och innehåller bland annat koffein och magnesium som bidrar till minskad trötthet. Drycken kommer endast att säljas på Statoil under vår och sommar 2013.

Limited Edition Drive är framtagen tillsammans med Statoil och är en del av Vitamin Wells 5-års firande.

I år fyller Vitamin Well 5 år vilket vi firar genom olika typer av samarbeten. Först ut är en Limited Edition som är framtagen specifikt för Statoils kunder, säger Catharina Carlsdotter, Marknadschef Vitamin Well.

Limited Edition Drive innehåller förutom koffein och magnesium även D-vitamin, zink, selen samt B-vitaminerna B3, B5, B12, biotin och folsyra. Från och med vecka 12 säljs Limited Edition Drive exklusivt på Statoil.

För pressinformation, bilder och produktprover

Catharina Carlsdotter, Marknadschef, Vitamin Well

E-mail: catharina.carlsdotter@vitaminwell.se

Telefon: 070 – 891 95 08

Vitamin Well AB grundades 2007 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Detta segment saknades tidigare på den svenska och nordiska marknaden. Vitamin Wells drycker lanserades i Stockholm i maj 2008 och lanseringen fortsätter nu över hela Sverige och vidare på den nordiska marknaden. I dag finns tio stilla vitamindrycker, varav fyra sötade med stevia, samt fyra kolsyrade vitaminvatten i Vitamin Wells sortiment.