Svenska Virtuous Vodka får sin första exportorder

Nya svenska Virtuous Vodka har nått en milstolpe i sin resa mot att väcka liv i svensk vodka − sin första exportorder. Ordern kommer från det italienska dryckesföretaget Fine Spirits och gäller mer än totalt 1 000 flaskor av de sex olika smakerna.

− Ett stort grattis till oss och till italienarna som nu får möjlighet att njuta av ett riktigt svenskt hantverk av naturligt smatsatt ekologiskt vodka − helt fri från fejk, säger Claes Stenmark, grundaren till Virtuous Vodka.

Exportordern följer en rad framgångar sedan Virtuous Vodka lanserades den andra maj i år på Systembolagets beställningssortiment. Ett varmt mottagande av svenska dryckeskritiker och konsumenter har lett till en fast hyllplats på ett antal av Systembolagets butiker runt om i Sverige.

− Kunden i Italien som är ett företag med värderingar väldigt likt vårt eget föll för vår revolutionerande produkt, mycket för att det är den första smaksatta vodkan som är gjord med passion, utan fusk och med respekt för människan och naturen. De kommer att satsa på att göra produkten en "must have" för trendiga bartenders. Vi tror att kvaliteten och det äkta kommer att öppna detta segment som är i stort sett helt frånvarande i Italien, fortsätter Claes Stenmark.

Om Fine Spirits

Fine Spirits is a new company based in Italy. Our mission is to ensure good and worthy products to be available to customers despite market mechanisms following the everyday increasing “profit only” religion.

• Dryck

• export

Om Virtuous Spirits

Virtuous Spirits är ett svenskt ansvarstagande dryckesföretag med kärlek till äkta smak. Vi vet att naturen skapar smaker bättre än människan och utvecklar våra drycker utifrån detta, med en produktion som inte tar några genvägar och är skonsam mot miljön. Företaget tillverkar och säljer Virtuous Vodka. För mer information se www.virtuousvodka.com