Lansering av Virtuous Vodka Blond - unik naturell ofiltrerad ekologisk vodka

Efter vårens framgångsrika lansering av serien ekologisk och helt naturligt smaksatt vodka släpper nu svenska Virtuous Vodka sin första naturella variant. Den heter Virtuous Vodka Blond och särskiljer sig då den är gjord på ekologisk råg, inte har några aromämnen och är ofiltrerad.

− Med Virtuous Vodka Blond tar vi ännu ettt steg för att väcka liv i och förnya den svenska vodkatraditionen. Vår naturella variant Blond är ofiltrerad, har inga aromämnen och är därför precis så äkta som en vodka ska vara, säger Claes Stenmark, grundare av Virtuous Vodka.

Igår den 2 september släpptes Virtuous Vodka Blond på Systembolagets beställningssortiment. Den är gjord på ekologisk råg, till skillnad från de flesta andra vodkor som är gjorde på vete, och sällan är ekologiska.

− Efter den mycket lyckade lanseringen av vår naturligt smaksatta serien i våras tar vi nu steget ut på den större marknaden med icke-smaksatt vodka. Med en vodka som fångar den äkta smaken i rågvodka kommer vi att sticka ut ordentligt, fortsätter Claes Stenmark.

Virtuous Vodka strävar efter att göra så äkta och naturlig vodka som möjligt. Därför används inga aromämnen, och bränningsprocessen är så pass bra att ingen filtrering behövs. Resultatet är en vodka med naturligt rund och fin smak - helt naturlig och äkta.

Virtuous Vodka finns i Systembolagets beställningssortiment från och med igår den 2 september och kostar 298 kr.