Trendiga godis- och presentkonceptet Ovrhypd intar Väla

Trendiga godis- och presentkonceptet Ovrhypd intar Väla

Den 27 september intar det trendiga godis- och presentkonceptet Ovrhypd även Väla. Det här blir Ovrhypds andra butik i Sverige. I Ovrhypds utbud finns mycket inspiration från film, TV-serier, musik och spel, där målgruppen främst är ungdomar och unga vuxna.

Ovrhypd grundades 2013 med avsikten att vara den häftigaste godis- och presentåterförsäljaren i Sverige.

- Vi ser fram emot få öppna ytterligare en fysisk butik vid sidan av den vi har på Emporia och extra kul att få göra det på ett så fantastiskt fint köpcentrum som Väla. Det ska bli roligt att få visa upp vårt butikskoncept för kunder även i Helsingborg med omnejd, säger Nina Szlavy, VD på Ovrhypd.

Ovrhypd är ett trendigt koncept som lever i skärningspunkten mellan attityd och nöje. Här finns plats för glädje, smak, färg och ljud. Sött, syrligt, salt och krämigt – alltså precis som livet är, enligt Ovrhypd.

- Det är alltid kul att få upptäcka nya koncept och det känns verkligen att Ovrhypd sticker ut lite extra i mängden. De kommer att bli ett bra komplement i vårt butiksutbud, och inte minst då för våra unga besökare, säger Niklas Blonér, Välas centrumchef.

Fler etableringar på väg
Samtidigt som Ovrhypd öppnar är det fler spännande nyetableringar på gång på Väla. Senare i höst gör den internationella modekedjan Mango entré på Väla med en ny butik. Den 24 oktober öppnar smyckeskonceptet Pilgrim sin nya butik och den 25 oktober öppnar solariekedjan TanExpress ett solarium.