Photocred: Christoph Voy Rockstock

TAKIDA SLÄPPER NY SINGEL OCH ÅKER UT PÅ VÅRTURNÉ

De svenska rockgiganterna Takida släpper nya singeln ”Your blood awaits you” och åker ut på en ny Boxroom-turné våren 2024.

Singeln, som släpps den 11 oktober, är det andra släppet sen i somras och följer upp albumet ”Falling From Fame” från 2021. Det nya spåret berör familjekamper när det utforskar en mammas komplicerade förhållande till sin dotter.

”- Your blood awaits you” handlar om en mamma och den tuffa uppgiften att uppfostra och stötta sin rebelliska dotter som ensamstående. Dottern testar många gränser innan hon rymmer från barndomshemmet och utvecklar sedan ett destruktivt liv med droger och våld med fel umgängeskrets. Parallellt med det kämpar en orolig och hjärtekrossad mamma med att försöka förlåta och att återigen älska sitt barn.” (Robert Pettersson/tAKiDA - 2023)

Med över en halv miljard globala streams och otaliga radiohits sedan de bildades 1999, har Takida alltid varit i rampljuset. Bandet har precis avslutat sin sommarturné i Sverige och har fortsatt med otaliga spelningar i hela Tyskland, inklusive den mångåriga och anmärkningsvärda Wacken Open Air Festival.

Takida startar sin vårturné på Cirkus i Stockholm den 15 februari.

Takida, Boxroom-turné 2024

15/2 Cirkus, Stockholm