NYSIGNADE STROBAEK SLÄPPER SINGELN ”SISTA SERENAD”

NYSIGNADE STROBAEK SLÄPPER SINGELN ”SISTA SERENAD”

Våren 2023 släppte Strobaek låten ”Ingenting lär oss” som snabbt blev en viral TikTok-hit. Låten tog plattformen med storm och två månader senare hade Strobaeks låt och dess sped-up version över 446k streams med 10 500 creations på TikTok. Nu är han tillbaka med uppföljaren ”Sista Serenad” som fångar de känslor som uppstår när en relation haft sin sista vända.

Unga Petter Ströbaek upptäckte sin passion för musik i tidig ålder. Med en önskan om att få utrycka sig själv, utvecklade han sin solokarriär under skoltiden. Redan som 16-åring började han släppa musik och skapade låtar för sitcom-podden ”Stammis”.

Nya singeln ”Sista Serenad” är en bedroom pop låt som utspelar sig i det där ilskna stadiet av en uppbrytelse.

”Låten utspelar sig i det tredje stadiet av sorg - ilskan. Men där diktjaget inte räds av att uttrycka den ilskan.“ – berättar Strobaek om låten.

Låten är producerad av Strobaek själv och skriven tillsammans med hans nära vän Fanny Lindstedt Grahn. Strobaek balanserar, genom hans och Fannys text, det sorgliga och bitterljuva i situationer många kan relatera till.

För mer information, vänligen kontakta:
Felicia Lins de Albuquerque
felicia.lins@umusic.com