MOLLY HAMMAR SLÄPPER EP:N “MOLLY FRÅN FRUÄNGEN” – EN RESA FRÅN HJÄRTESORG TILL SJÄLVKÄRLEK.

Med en av Sveriges största röster, sin varma, ödmjuka och sprudlande personlighet har Molly Hammar en given plats på den svenska musikscenen. Molly har flera singlar som sålt och streamat guld och platina och tagit sin musik utanför Sveriges gränser mot den skandinaviska marknaden. I början av 2024 släpptes singeln “I Fönstret På Andra Sidan Gatan” som blev startskotten på hennes egna låtskapande på svenska. Den 27 september släpps EP:n “Molly från Fruängen” – en resa som startar i kärlek, går genom hjärtesorg och landar på en plats där Molly hittar tillbaka till sig själv.

- Jag har vuxit så mycket under den här skapandeprocessen och det är på så många olika sätt det viktigaste projektet jag någonsin gjort för mig själv. Det är en bearbetning av kärlek och livet i realtid där jag successivt kom närmare mig själv och till sist hittade tillbaka till lilla Molly, beskriver Molly.

- Låten skrev jag efter en kraschlandning hos mamma hemma i Fruängen där jag växte upp. Den handlar om hur viktigt det är att se tillbaka på hur långt man har kommit och vara tacksam för det som är nu. Jag var mitt i stormen av sökandet efter något att tro på och jag behövde bara åka hem för att hitta det. Tron på att allting kommer ordna sig.

Molly Hammar medverkade i TV4:s musikprogram Så mycket bättre år 2022 och gjorde succé med tolkningar av “Ingen annan rör mig som du” och “Så nära” för att nämna några, men även med hennes stora varma personlighet gick rakt in i svenska folkets hjärtan. Därefter släpptes singlarna “Fight Like A Girl” och “Deep Down” varav den sistnämnda blev ledmotivet till Sveriges första storslagna katastroffilm “Avgrunden”. Filmen blev Netflix mest streamade film i världen under januari 2024.

I början av detta år kom Mollys första egna singel på svenska “I Fönstret På Andra Sidan Gatan”, därefter “Misstro” i en duett tillsammans med Albin Lee Meldau, vars turné Molly även kommer vara Special Guest på i slutet av året. Tillsammans med norska Emma Steinbakken släpptes låten “En sista chans” i augusti, låten framför de tillsammans på bland annat Rockbjörnen men även i andra TV-sammanhang. Den 27 september sammanfattas de svenska låtarna på EP:n “Molly från Fruängen”, där hörs bland annat “Fruängen”, en låt som handlar om en kraschlandning hemma på mammas soffa och tron på att allt kommer bli bra.

Molly fortsätter:

Förband Albin Lee Meldau’s turné:
    8 nov, Sandviken - Göranssons Arena
    9 nov, Karlstad - Löfbergs Arena