Nils-Pontus (Foto Universal Music)

LINKÖPINGSSONEN ÄR TILLBAKA MED ”BERGS SLUSSAR”

Linköping är världens mittpunkt och Nils-Pontus strålar av popmusik. Småstadskillen som gav sig ut på en resa där drömmar slog in och solen alltid stod högt på himlen.

Lyssna här

Nils-Pontus debut var ”Mamma” och från det distinkta pianointrot drar han in oss i ett fotografi fullt av klara färger. Historier om en tid för inte så länge sedan, om drömmarna och framtiden. Pop på svenska som lyfter oss och påminner om att, vad som än händer, alltid ha fötterna stadigt på jorden. Precis som mamma sa. Singeln var det första smakprovet från Nils-Pontus som soloartister, tidigare har han släppt flera låtar och haft stora framgångar med GAMMAL som han har tillsammans med artistkollegan Peg Parnevik. Nu får vi följa med på ytterligare ett äventyr med singeln ”Bergs slussar” som släpps den 18 april. Precis som ”Mamma” är den nya singeln en smäktande poplåt som får en att drömma om tonårskärlek och sommar.

Vid bergs slussar rinner känslorna över så som Göta kanal rinner ner i Roxen. Många somrar har jag spenderat på bänkarna här. Tjuvrökt samtidigt som jag låtsats tycka om folköl. Hoppas att den här låten ska röra er så som slussarna har rört vid mig, säger Nils-Pontus om låten.

”Bergs slussar” släpps 18/3 via EMI Sweden/Universal Music