Kacey Musgraves

KACEY MUSGRAVES SLÄPPER ALBUMET “DEEPER WELL”

Idag den 15 mars släpper den sjufaldiga Grammys-belönade singer-songwritern Kacey Musgraves sitt femte studioalbum “Deeper Well”. Inspirerad av energin från stadsdelen Greenwich Village i New York och dess rika musikhistoria spelade Musgraves in en stor del av det nya albumet i legendariska Electric Lady-studion tillsammans med Daniel Tashian och Ian Fitchuk.

Lyssna på "Deeper Well" HÄR

Med skarpa observationer av omvärlden och ett skarpt öga för subtila nyanser i livet fungerar Musgraves texter som en lins som fångar ögonblick i livet som ofta går obemärkta förbi och förvandlar dem till tidlösa låtar som tar med lyssnarna på en djup resa.

”Deeper Well” är uppföljaren till Musgraves album “star-crossed” från 2021, som gick in på #1 på Billboards Top Albums Sales-lista och hyllades av kritikerna. “star crossed" är uppföljaren till Musgraves banbrytande album “Golden Hour”, som gav Kacey hennes tredje #1 på Billboards Top Country Album-lista och utmärkte henne som den tredje artisten någonsin att ta hem priset för årets album på Grammy Awards, Country Music Association Awards och Academy of Country Music Awards. År 2023 hade Musgraves sin första #1-placering på Hot 100-listan med duetten "I Remember Everything" tillsammans med Zach Bryan. Låten är den första countrymusikduett på 40 år sedan Dolly Parton och Kenny Rogers "Islands in the Stream" (1983) att nå denna prestation.

“Deeper Well” tracklist:
1. Cardinal