CHRIS KLÄFFORD SLÄPPER NYA SINGELN "THIS KIND OF LOVE"

CHRIS KLÄFFORD SLÄPPER NYA SINGELN "THIS KIND OF LOVE"

Under det senaste året har Chris fokuserat på att skriva ny musik till sitt kommande album som planeras släppas under 2022. I januari släpptes låten ”Buried” och den 25 mars har singeln ”This Kind of Love” release. Nya låten handlar om varför man stannar på en plats där man inte är lycklig.

- Låten handlar om när man har försökt att rädda något alldeles för länge, man ifrågasätter sig själv varför man stannar på en plats där man inte är lycklig. ”Why do we love this kind of love”?, beskriver Chris.

Under förra året var Chris aktuell med singeln “Chasing Heartaches” som han framförde på SVT:s Allsång på Skansen och nyligen släppte han låten ”Buried”.

Chris Kläfford fick sitt välförtjänta genombrott när han vann TV4:s Idol år 2017. Två år senare deltog Chris i USA:s kända TV-program America's Got Talent där han hyllades av både domare och publik, och tog honom till en plats i semifinalen.

Med sin stora röst och talang har han lyckats få fans över hela världen. Hans singlar har sålt platina och legat etta på svenska radiolistan.

Lyssna här!

Vårturné: