Sverige når minst kvartsfinal

Efter fredagens EM-lottning är det klart att Sverige hamnar i samma grupp som värdnationen Ukraina tillsammans med Frankrike och England. Även om det fanns svårare grupper att hamna i talar oddsen för en tidig sorti för Hamréns mannar. Sverige tippas hamna sist i gruppen där klara favoriter till att ta sig vidare är England före Frankrike, Ukraina och Sverige väntas göra upp om tredjeplatsen. Unibets ambassadör Glenn Hysén är dock av annan åsikt.

-Inte en drömgrupp men ändå väldigt bra. Vi har en mycket god chans att gå vidare. Sverige vinner gruppen före England, så kvartsfinal sen är det slut, säger Glenn Hysén.

Den som tror att Glenn Hysén får rätt får bra betalt, 8 gånger pengarna ger svensk gruppseger. Unibet ger Sverige 11,5% chans att vinna gruppen och 33% chans att gå vidare som minst tvåa.

Att Sverige skulle gå hela vägen och vinna turneringen är inte så troligt, mindre än 1% chans och 75 gånger pengarna skulle det ge om Sverige blir europamästare i sommar.

Den på pappret tuffaste gruppen, grupp B, med Tyskland, Holland, Portugal och Danmark är inte så svårtippad menar Glenn Hysén.

-Det är bergsäkert vilka som går vidare, jag tror på Tyskland och Holland.

Vilket är helt i linje med vad Unibets odds antyder. Tyskland vinner grupp före Holland, Portugal blir främsta utmanare medan Danmark gör en tidig sorti.

EM-oddsen från Unibet:

Vilket lag vinner EM 2012? (1-4)
Spanien 3,25 (1,30)
Tyskland 4,50 (1,50)
England 8,00 (2,00)
Holland 9,00 (2,25)
Italien 12,00 (3,00)
Frankrike 15,00 (3,25)
Portugal 20,00 (4,50)
Ryssland 20,00 (4,50)
Ukraina 35,00 (6,00)
Kroatien 40,00 (7,00)
Polen 50,00 (8,00)
Tjeckien 50,00 (8,00)
Grekland 75,00 (11,00)
Sverige 75,00 (11,00)
Danmark 100,00 (12,50)
Irland 100,00 (12,50)

Vilka vinner grupp A (1-2)?
Ryssland 2,40 (1,30)
Polen 3,75 (1,85)
Tjeckien 4,50 (2,05)
Grekland 5,25 (2,60)

Vilka vinner grupp B (1-2)?
Tyskland 2,10 (1,22)
Holland 2,90 (1,45)
Portugal 5,00 (2,05)
Danmark 15,00 (5,00)

Vilka vinner grupp C (1-2)?
Spanien 1,45 (1,08)
Italien 4,25 (1,55)
Kroatien 8,00 (2,40)
Irland 20,00 (5,00)

Vilka vinner grupp D (1-2)?
England 2,50 (1,45)
Frankrike 2,75 (1,50)
Ukraina 5,00 (2,10)
Sverige 8,00 (2,75)

Vem blir skyttekung i EM 2012?
David Villa 5,00
Mario Gomez 6,00
Robin van Persie 8,00
Cristiano Ronaldo 10,00
Miroslav Klose 12,50
Klaas-Jan Huntelaar 15,00
Thomas Müller 20,00
Mario Balotelli 25,00
Karim Benzema 25,00
Lukas Podolski 25,00
Fernando Torres 25,00
Wayne Rooney 30,00
Zlatan Ibrahimovic 50,00
Johan Elmander 200,0

Direktlänk till oddsen:

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:

Jonas Nilsson, PR-ansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 4,1 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

I december 2007 förvärvade Unibet Maria Holdings (www.mariabingo.com) - Nordens största bingooperatör online, och i april 2008 Travnet (www.travnet.se) - Skandinaviens största travcommunity.

Mer information om Unibet finns på www.unibetgroupplc.com