Vitryssland - en svår nöt för Sverige?

Sverige spelade riktigt trevlig fotboll mot Bosnien-Hercegovina och vann välförtjänt matchen. Mot Vitryssland ikväll saknar vi ett par av de som var framstående i ovan nämnda match som Bajrami och Olsson och ett par av det gamla gardet via Mellberg och Svensson, MEN samtidigt får vi se NYA spelare testas, vilket alltid är kul.

Den U21-generation som Tommy Söderberg och Jörgen Lennartsson coachat väl börjar ta för sig allt mer och Hamrén är inte sen att utnyttja detta på bästa möjliga sätt. Klart spännande att se värmlänningarna Toivonen och Berg tillsammans. Vi vet helt klart vad dessa kan sedan just U21-tiden. Vad kan då Vitryssland påvisa för motstånd? Ja, de har mött VM-laget Honduras och "ägde" stora delar av den matchen, men en målvaktstavla renderade ett baklängesmål och 2-2 vid full tid. Vitryssarna har också spelat mot Sydkorea, där teamet spelade en smart taktisk match som gav vinst över sydkoreanerna med 1-0.

Det här blir en tajt tillställning och det oavgjorda resultatet kan vara det rätta," avslutar Andreas Slätt, Unibet

ODDS VITRYSSLAND-SVERIGE - full tid

Vitryssland - 3.15