trött på att frysa? bär ull under!

Våra kroppar är inte som maskiner. Kroppen andas både ut och in, tar upp ämnen och byter temperatur fler gånger i timmen. Vi har främst bomull och konstmaterial närmast kroppen och du vet själv hur ofta du får byta, tvätta och tillslut slänga plagg som inte håller i längden. Men nu är det slut på den visan - iallafall i mitt liv - och i mitt företag som jag precis startat - Evas Ullkläder i Björketorp. 6 mil från Göteborg, fyra mil från Varberg och fyra mil från Borås. Ja, vad gör du inte för att hitta kläder med komfort och slippa frysa i vinter! Dessutom har du säkrat ett par julklappar som garanterat överraskar både mamma, pappa och barn. Så här har du aldrig sett och känt ull förut!

Ullen är Merino-ull, (min leverantör garanterar glada får med rumpan intakt!) och den är behandlad så att den INTE sticks! Den tvättas som ullkläder med tillägget att den kan torktumlas! Dessutom behöver man inte tvätta kläder i ull så ofta, eftersom de inte tar åt sig lukt som bomull gör. Detta är ju en gammal visdom och för mig är det obegripligt att klädindustrin är så snål med ullmaterial i sina underklädes och underställs-kollektioner. På Intersport frågar man inte ens längre HUR du ska använda ditt underställ utan: Vad känner du till för märken??
Summan av kardemumman: Bli klimatsmart under: Inget sticks, inget krymp, lättskött, mjukt på kroppen, hög absorberingsförmåga och man kan faktiskt säga att du som bär ull under bidrar till att minska konsumtionen av kläder eftersom de håller längre. Visst de är lite dyrare - men jämfört med vad du får slänga på ett par år... så är de billiga! Dessutom är dessa ULLkläder SNYGGA! och DET har iallafall jag längtat efter!

Jag tar sikte mot det jag tror på. Ull fur Alle!
Välkommen till min hemsida www.ullklader.se

mvh Eva Leandersson

• ull
  • underkläder