Mats Fält, ny styrelseordförande för Tyresö Bostäder.

Mats Fält ny styrelseordförande för Tyresö Bostäder

Mats Fält har vid Tyresö Bostäders bolagsstämma valts till ny styrelseordförande och tar över ordförandeposten efter Christina Melzén.

Med gedigen kunskap och stor erfarenhet av arbete med politiska processer tillträder Mats Fält som styrelseordförande. Han har tidigare bland annat varit politiskt sakkunnig vid UD och kommunalråd med ansvar för utbildningsfrågor i Tyresö. Idag är han verksam som skribent och förtroendevald, det senare främst som ledamot i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige i Tyresö.

”Tyresö Bostäder står inför flera krävande uppgifter och arbetar aktivt för ett tryggt och hållbart boende. Dessa frågor står högt upp på agendan i samhället. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med bolaget göra skillnad för de boende i Tyresö”, säger Mats Fält.

Mats Fält valdes till styrelseordförande vid Tyresö Bostäders bolagsstämma den 24 maj och tillträder som styrelseordförande för Tyresö Bostäder omgående.

I Tyresö Bostäders styrelse sitter nu Mats Fält (M), Mathias Tegnér (S), Chris Helin (M), Ulf Perbo (KD), Mari Schaub-Iggström (S), Elisabet Bauersfeld (C), Robert Forsberg (M), Rozgar Watmani (S) och Jörgen Nilsson (SD).

Om Tyresö Bostäder

Tyresö Bostäder är ett kommunalt allmännyttigt bostadsbolag som främjar bostads­försörjningen i Tyresö kommun. Bolaget äger och förvaltar nära 3 500 hyresrätter samt lokaler för det lokala närings- och föreningslivet. Förvaltning och underhåll sker hållbart och affärsmässigt med människor och miljö i åtanke. Tyresö Bostäder arbetar för ett tryggt, trivsamt och inkluderande samhälle och vill bidra till en ökad biologisk mångfald.

För mer information vänligen kontakta

Mats Fält, styrelseordförande för Tyresö Bostäder, tel 073-595 34 16.

Kent Lundén, VD för Tyresö Bostäder, tel 08-682 61 21, kent.lunden@tyresobostader.se

Annika Dellensjö, kommunikationschef på Tyresö Bostäder, annika.dellensjo@tyresobostader.se, 08-682 61 66.

Regioner

Tyresö Bostäder är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar närmare 3 500 hyresrätter. Vi arbetar för boendeglädje och en trygg och trivsam miljö. www.tyresobostader.se

Annika Dellensjö

Presskontakt Kommunikationschef / presskontakt 08-682 61 66

För en trygg och trivsam boendemiljö

Tyresö Bostäder är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar ca 3 400 hyresrätter. Vi arbetar för boendeglädje och en trygg och trivsam miljö.

Tyresö Bostäder AB

Bollmorabacken 15 (övre entré) / Bollmoravägen 119 (nedre entré)
135 27 Tyresö