Sommarens blötaste resa: 1741 åk i 72 vattenrutschkanor

Cecilia och Agnes Vallin har nu avslutat uppdraget som Sveriges första vattenrutschkane-testare. Under resans 17 dagar noterades 1741 åk i 72 olika vattenrutschkanor.

- Vissa dagar har jag varit mer i vattnet än på land. Jag har aldrig badat så här mycket i hela mitt liv, sammanfattar tioåriga Agnes Vallin resan.

Under 17 dagar testade Linköpingsborna Cecilia och Agnes Vallin nästa sommars stora nyhet på fem resmål runt Medelhavet: Sex Splash®-hotell med vattenland. Totalt blev det 1741 åk.

- Efter två utslitna och fyra urblekta bikinis kan vi med rätta titulera oss professionella vattenrutschkane-testare, säger Cecilia Vallin.

Förutom att åka vattenrutschkanor har Cecilia och Agnes passat på att syna Splash-hotellen i sömmarna.

- Vi har granskat allt från Internetuppkopplingar, efterrättsbufféer och madrasser, berättar Cecilia Vallin.

Alla upptäckter under resan finns på: http://www.fritidsresor.se/splashblogg

Om Splash®:

I Splash®-hotell med vattenland, stora pooler och fontäner. Vattenlandet finns antingen inom, eller i direkt anslutning till, hotellet.

Nästa sommar finns sex Splash®-hotell i Tunisien, Rhodos, Korfu och Turkiet. Resorna säljs från och med i höst. Första avresa är i april 2010.

För mer information och intervju med vattenrutschkane-testarna:

Peter Hellström, informatör på Fritidsresor: 0761-049971.

Fritidsresors pressjour: 08-599 950 50.