Fulla flyg under höstlovet – flera extraflyg sätts in

Nu sätts extraflyg in till både Thailand, Turkiet och Kreta på höstlovet. Hos största researrangören Fritidsresor är redan drygt 8 av 10 resor sålda. Totalt beräknas 30000 svenskar resacharter under höstlovet.

En stor del av höstlovsresorna bokas direkt när resorna släpps till försäljning, närmare ett år i förväg.

- Nästan alla skolor har lov samtidigt. Därför är höstlovet en av årets allra populäraste charterveckor, säger Christian Clemens på Fritidsresor.

Drygt 750 extraplatser till Thailand, Turkiet och Kreta från Stockholm har nu satts in. Där finns det fortfarande platser kvar.

För att möta efterfrågan på höstlovsresor har programmet utökats och sommarsäsongen förlängts.

- Medelhavet lockar med sensommarvärme långt in på hösten. Tempot är lugnare och priserna på resmålet lägre, säger Christian Clemens.

Dessutom tidigareläggs säsongen till Kanarieöarna och nyheterna Florida och Bahìa de Samaná. Ännu finns det lediga platser till Kanarieöarna och Florida.

Den som vill vara borta exakt över skolornas höstlov får leta efter sena avbokningar. Störst chans att hitta platser har den som kan vara borta i två veckor.

Populäraste höstlovsresmålen i år är Kanarieöarna, Thailand, Cypern och Turkiet.

För mer information:

Peter Hellström, informatör på Fritidsresor: 0761-049971, 08-7207496.

Fritidsresors pressjour (utanför ordinarie kontorstid): 08-59995050.