Delar av vintern 09/10 lanseras idag: Vuxna livsnjutare i fokus nästa vinter

Redan nu kan svenska resenärer boka nästa års julsemester till Thailand, Kanarieöarna och Egypten.
Blue Village lanseras ett Livsnjutarpaket med färsk dagstidning till rummet, badrock, barnfri à la cartefrukost, tofflor, mousserande vin och choklad, motionsdel i poolen m.m.

170 000 vinterresor till Thailand, Kanarieöarna, Egypten och Bahia de Samaná i Karibien finns nu till försäljning hos Sveriges största charterarrangör. Övriga resor för vintern 09/10 släpps till försäljning längre fram i vinter.

- Lågkonjunktur eller ej, det finns alltid en efterfrågan av resor under de populäraste semesterveckorna. Svensken beställer jul- och vinterresan allt tidigare för att säkra plats, säger Bassam el Mattar, chef för Fritidsresor Sverige.
- För många är det speciellt viktigt att vi flyger non-stop till exempelvis Thailand och Bahia de Samaná.

Mer än hälften av Fritidsresors resenärer är par på semester utan barn. Fritidsresor lanserar nu ett "Livsnjutarpaket" för vuxna med start på vinterns Blue Village på Gran Canaria och Lanzarote:
- Det är något för dem som vill gå runt i en härlig badrock med en svensk tidning under armen. Paketet innehåller svensk dagstidning varje dag, egen avskild del vid poolen, badrock och badhandduk. Choklad och mousserande vin är så klart inkluderat, säger Lottie Knutson, kommunikationsdirektör.

På flera av vinterns hotell erbjuds "Du-och-jag"-rabatt med upp till 1000:- per par på utvalda avgångar.

Också barnfamiljerna får sitt med tusentals specialpriser för barn och ungdomar. En vecka kostar från 2 795 kronor för 2-17-åringar i extrabädd.
- De förmånliga barnpriserna är ett välkommet tillskott i kassan. Det är också den rabatten som går snabbast åt, säger Bassam el Mattar.

Fakta Livsnjutarpaket:

• badrockar och strandbadlakan
  • tofflor
  • dagsfärsk svensk morgontidning till rummet varje dag
  • en flaska bubbel och choklad vid ankomsten
  • för de som bokat frukost finns separat lounge/restaurang där vuxna kan avnjuta frukosten i lugn miljö ända fram till kl 10.30.

Dessutom

• En del av poolen på Blue Village är barnfri och avsedd för motionssimning kl 07-10 varje dag.
  • För de som vill ha lugn och ro finns avskilda delar med solstolar en bit från poolen.

Livsnjutarpaketet kostar 385:- per person och vecka, då två personer bokar. Bokas hemifrån. Det kan självklart köpas också av livsnjutare med barn, men barnen kan inte äta frukost i den separata vuxendelen.

Bilder för publicering

(Uppdatera nätläsaren genom att trycka F5, så du får fram rätt bilder)

För ytterligare upplysningar kontakta Marie Malmros, Fritidsresors informationsavdelning, 070-746 71 96.