Cecilia och Agnes får sommarens blötaste drömjobb

Cecilia och Agnes Vallin från Linköping blir Sveriges första vattenrutschkane-testare. Under 17 dagar prövar de nästa års stora charternyhet: Splash - hotell med vattenland hos Fritidsresor.

Hundratals vuxna och barn sökte sommarens blötaste och roligaste uppdrag hos Fritidsresor, landets största researrangör.

- Många ville lägga vattenrutschkane-testare till sin meritförteckning. Vi har överösts av ansökningar, säger Bassam el Mattar, Sverigechef för Fritidsresor.

- Simhud mellan tårna, fotovana och duktig skribent, motiverar Bassam el Mattar, valet av Cecilia och hennes dotter Agnes.

Under 17 dagar i augusti reser Cecilia och Agnes Vallin runt vid Medelhavet för att testa sex Splash®-hotell i fyra olika länder.

- Badkläderna är redan packade och vi är beredda på både magplask och kallsupar, säger Cecilia Vallin.

Cecilia Vallin, 34 år, och dottern Agnes, snart 10 år, bor i Linköping. Cecilia arbetar som lärare och Agnes börjar i fjärde klass till hösten. Under resan betygsätter de Splash®-anläggningarna, skriver reserapporter och dokumenterar testerna med text och bild.

Om Splash®:

I Splash® - hotell med vattenland, ingår vattenrutschkanor och fontäner, stora pooler och flytströmmar. Allt finns antingen inom hotellet eller i direkt anslutning till boendet. Förutom fria åk i vattenlandet ingår flyg t/r, boende och oftast all inclusive, dvs mat och dryck på hotellet.

Nästa sommar finns sex Splash®-hotell på fyra Medelhavsresmål: Tunisien, Rhodos, Korfu och Turkiet. Resorna säljs från och med i höst. Första avresa är i april 2010.

För mer information och intervju med vattenrutschkane-testarna:

Peter Hellström, informatör på Fritidsresor: 0761-049971.

Fritidsresors pressjour: 08-599 950 50.

_________________________________________________________________

Fritidsresor är Sveriges största researrangör med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg samt hotellbokningar. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från 20 länder.