Bokningsrekord för Fritidsresor på TUR 2009

Över 450 bokade resor och fler än 200 barn skrevs in i Bamseklubben. Det blev resultatet när Fritidsresor återvände till TUR-mässan efter tio års uppehåll.

Gratis Bamseklubb, försäljning och utlottning av resor, reseledarrekrytering och reseerbjudanden gjorde att den stora montern var fylld från morgon till kväll. Över 450 resor bokades under helgen, vilket är mässrekord för Fritidsresor.

- Nu märker vi ett ökat sug efter sommarresor. Under mässan var det kö både för att boka resa och krama Bamse, säger Bassam El Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

Fritidsresors monter på cirka 400 kvadratmeter var en av mässans största med både Bamseklubb och café.

- Det märktes att Sveriges största researrangör var tillbaka på Nordens största resmässa, säger Bassam El Mattar.

- TUR gav oss möjlighet att möta både kunder, återförsäljare och samarbetspartners på en och samma plats.

På plats under TUR-mässan fanns även "Khoffe" och Mikaela från realityserien "Semestersvenskar" för att svara på frågor om guideyrket. Fritidsresegruppen deltog dessutom i rekryteringsforumet Framtidstorget.

TUR 2009 ägde rum i Göteborg 19-22 mars. När TUR-mässan stängde på söndagen hade besöksantalet ökat med fyra procent till 53.000 personer. Totalt hade mässan 20 000 besökare under fackdagarna torsdag-fredag och 33 000 besök under publikdagarna lördag-söndag.

För mer information:
Peter Hellström, Fritidsresors informationsavdelning: 0761-049971.
Pressjour utanför kontorstid: 08-59995050.