13 resmål och sex rundresor: Fritidsresor lanserar paket till Sydafrika

Nästa vecka startar Fritidsresor paketresor till Sydafrika från 8 895 kr, inklusive flyg och två hotellnätter. I tillägg kan resenären till exempel välja en bilrundresa Wine Route inkl boende för 3 280.
Allt kan kombineras med systerbolaget TEMAs rundresor.

Med 13 resmål, sex tilläggspaket och systerbolaget TEMAs sex rundresor har  Fritidsresegruppen marknadens största program till Sydafrika. Bland tilläggspaketen märks Bilrundresor Wine route, Garden Route och Safari Krügerparken samt "Må-bra-resa" med behandlingar och vinprovning.

- För bara 7 590 kronor kan svenska resenärer flyga till Sydafrika, säger Christian Clemens, Sverigechef för Fritidsresor.

- Resenären väljer själv avresedag och reslängd, resa på egen hand eller rundresa, prisklass och standard. Det är bara att välja och vraka bland olika kombinationsmöjligheter.

Systerbolaget TEMA har sex mycket populära rundresor i Sydafrika. Dessa kan nu också kombineras med extra dagar eller någon av bilrundresorna på egen hand.
- Vi tror att en lockande kombination kan vara en upplevelserik TEMA-resa som avslutas med SPA- och vinprovning under några dagar, säger Christian Clemens.

Bland rundresorna kan nämnas "Wellness-rundresa" med behandlingar och vinprovning samt bilrundresa Safari i Krügerparken. Dessutom erbjuds ett Wine Route-paket med orter som Robertson, Tulbagh och Montague.

- En otroligt vacker resa till mindre kända orter. Dessutom är vinprovningen på gårdarna gratis, säger Christian Clemens.

- I samarbete med bland annat South African Airlines kan vi erbjuda paketresor med reguljärflyg till charterpriser, säger Christian Clemens.
Flygen går flera gånger i veckan från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn.

- Ett hett tips är att besöka Sydafrika i augusti och september. Då är det vår, det blommar överallt och dessutom är det lågsäsong, säger Christian Clemens.

Fakta Fritidsresors Sydafrika - 13 resmål, två startpaket, fem bilrundresor och en wellnessresa

Paketresorna till Sydafrika presenteras på www.fritidsresor.se från 27 juni.

Avresa: Från 1/7 2007.

Flyg: South African Airlines (via London), KLM (via Amsterdam), Lufthansa (via Frankfurt) med flera. Flygtid från 15 timmar.

Resmål: Kapstaden, Johannesburg, Durban, Port Elizabeth, Plettenberg Bay, Knysna, George, Oudtshoorn, Hermanus, Wilderness, Hazyview, Krugerparken, Stellenbosch och Winelands.

Endast flyg från 7.590:-
Pris per person från Arlanda med KLM t/r inkl. dagsaktuella skatter.

Startpaket Kapstaden från 8.895:- (två nätter), från 9320:- (tre nätter)
Pris per person från Arlanda med South African Airways t/r inkl dagsaktuella skatter. Del i dubbelrum på mellanklasshotellet Lady Hamilton inkl. frukost.
Exatranatt från 355:- p/p/natt.

Tilläggspaket bilrundresa Wine Route/guest houses från 3.280:-
Pris per person, del i dubbelrum inkl. frukost. Inkluderar bilhyra sex dagar och fem nätter på namngivna guesthouses/B & B. Kombineras med Kapstaden. Tilläggspaket bilrundresa Wine Route/country houses från 4.220:-
Pris per person, del i dubbelrum inkl. frukost. Inkluderar bilhyra sex dagar och fem nätter på namngivna countryhouses. Kombineras med Kapstaden.

Tilläggspaket bilrundresa Garden Route/guest houses från 3.930:-
Pris per person, del i dubbelrum inkl. frukost. Inkluderar bilhyra sju dagar och sex nätter på namngivna guesthouses/B & B. Kombineras med Kapstaden. Tilläggspaket bilrundresa Garden Route med safari/country houses från 7.260:-
Pris per person, del i dubbelrum inkl. frukost. Inkluderar bilhyra sju dagar och sex nätter på namngivna countryhouses, vissa måltider och tre game drives/safaris. Kombineras med Kapstaden.

Tilläggspaket Wellness & Spa från 7525:-
Pris per person, del i dubbelrum inkl frukost. Inkluderar sex dagar/fem nätter på förstaklasshotell, fyra behandlingar, vinprovning, transfer till/från Kapstaden och mellan hotellen.

Tilläggspaket bilrundresa Safari i Mpumalanga & Krügerparken från 4950:-
Pris per person, del i dubbelrum inkl frukost. Inkluderar bilhyra sex dagar/ fem nätter på guest house, en middag, game drive/safari.

Flyg och hotell kan bokas via www.fritidsresor.se

Rundresepaketen bokas via 0771-418 419 eller på Sveavägen 6 i Stockholm.

Internetadress: www.holidayphoto.nu

Username:     foto

Password:      7479

Keyword:       sydafrika

OBS! Uppge alltid arrangören - Fritidsresor - ihop med fotografens namn eller endast Fritidsresor om namn på fotograf inte finns.

_______________________________________________________________________

Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, MyPlanet och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen är Sveriges största resebolag med en marknadsandel på drygt 30 procent (följt av Ving och Apollo). Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg, enskilda flygbiljetter och hotellbokningar. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från mer än 20 länder.