Trygg-Hansa tecknar avtal med Svenska Taxiförbundet

Trygg-Hansa har tecknat ett helt nytt avtal med Svenska Taxiförbundet. Avtalet innefattar motorförsäkring, företagsförsäkring och sjukvårdsförsäkring.

– Vi har tagit fram ett skräddarsytt koncept för Taxiförbundets medlemmar inom motor- och företagsförsäkring samt sjukvårdsförsäkring, säger Jonas Falck, branschansvarig för yrkestrafik på Trygg-Hansa. I försäkringskonceptet ingår bland annat en trafiksäkerhetsbedömning som bygger både på säkerhetsbedömning och miljöhänsyn, vilket går i linje med Svenska Taxiförbundets projekt Säker Grön Taxi.

Svenska Taxiförbundet har 4500 anslutna medlemsföretag som sysselsätter cirka 9000 fordon. Det nya avtalet löper fram till den 1 juni 2013.

Johan Eriksson, PR-ansvarig på Trygg-Hansa

Telefon: 070-168 28 72 Mejl: johan.eriksson@trygghansa.se

Trygg-Hansa är ett av Sveriges största försäkringsbolag med en årspremievolym på runt tio miljarder kronor. Våra cirka 2 000 medarbetare finns på 30 orter i Sverige. Trygg-Hansa erbjuder ett flertal privatförsäkringar som till exempel hemförsäkring, bilförsäkring och sjuk- och olycksfallsförsäkring och är marknadsledande inom barnförsäkringar. Trygg-Hansa ingår i den internationella försäkringskoncernen RSA. För mer information: www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.trygghansa.se/facebook