Dom bästa nyheterna - är glassnyheterna!

Dom bästa nyheterna - är glassnyheterna!

Äntligen kan vi dela med oss av dom goda glassnyheterna i Triumf Glass sortiment våren 2022.

Farbror Arnes – Brynt Smör:

Vi utökar vår serie med premiumglassar med den nya och trendiga smaken Brynt Smör.

Det är en läcker vaniljgräddglass med brynt smör, doppad i gyllene choklad och karamellcrumbs.

Den nya smaker tillför ett ny smakprofil i Farbror Arnes familjen och i våra Triumf Glassboxar.

Rek. pris: 28 kr

Nick’s - Strawberry white:

Strawberry white är en gräddig vaniljglass med jordgubbssås täckt i vit choklad med knapriga jordgubbsbitar.

Fri från tillsatt socker

Rek. pris: 30 kr

Nick’s - Salty caramel:

Salty caramel är en krämig karamellglass med salt karamellsås täckt i len mjölkchoklad.

Fri från tillsatt socker

Rek. pris: 30 kr

Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda Nick’sglassar i vårt sortiment. Vi tar in önskemål och lyssnar på våra konsumenter, just glass utan tillsatt socker har önskats men det har varit viktigt för oss att det är en glass av hög kvalité. Nick’s är en trovärdig aktör inom produkter fria från tillsatt socker och är ett spännande företag att samarbeta med.” -Felix Müntzing, Försäljning & Marknadschef på Triumf Glass

Samarbetet mellan Triumf Glass och Nick’s förlanseras på servicehandeln från och med v.7 och kommer att vara tillgängligt på hela marknaden från och med v.11.

Polka 0,5L:

En god polkagräddglass, gjord på färsk svensk grädde, med smak av pepparmint blandad med röd mintsås. En klassisk smak som funnits i våra glasscafeer men som vi nu med glädje kan erbjuda som dessertglass 0,5L.

Finns i butik från v. 11

Tyrkisk Peber 8-pack:

Favroiten Tyrkisk Peber nu på pinne!

Vaniljgräddglass med en god salmiaklakritsfyllning och ett lakritsöverdrag med krossad Tyrkisk Peber.

Finns i butik från v.11

För mer information och smakprover:

Felix Müntzing

Försäljning & Marknadschef på Triumf Glass
felix.muntzing@triumfglass.se

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 17,5 miljoner liter glass och omsätter ca 500 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaka till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 95 anställda och har en marknadsandel på 20%. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Dumle, Fazer, Mövenpick, Glenn Strömberg.