Woodwing och Enfocus samarbetar om digitala produktionsprocesser

Med förbättrad integration av WoodWing´s Enterprise och Enfocus Switch, kan mottagning, sortering, bearbetning och dirigering av digitala filer nu helt automatiseras med hjälp av Switch. De bearbetade filerna, inklusive metadata som märke, kategori, fråga och status, kan också laddas upp automatiskt till Enterprise.

Enfocus Switch kan också användas för att anpassa filer. Till exempel kan Switch ladda ner en högupplöst CMYK-bild från Enterprise, ändra den till rätt upplösning och konvertera den till en RGB-bild. Den ändrade bilden därefter laddas tillbaka till Enterprise som en ny digital fil.

Switch kan även integreras med andra lösningar från många andra WoodWing partners, vilket ger mediaproducenter ett komplett och effektivt arbetsflöde. En tryckfärdig PDF-fil, till exempel, kan laddas ner från Enterprise med hjälp av Switch för att sedan dirigeras till ett lämpligt program för automatiserad preflight, korrektur, utskjutning och slutlig leverans till RIP:en för plåttillverkning.

Trifolium System är svensk partner till både Woodwing och Enfocus och har mångårig erfarenhet av installation och konfiguration av automatiserade processer.

• woodwing
  • enfocus
  • trifolium
  • digitala produktionsprocesser
  • enterprise
  • switch

• Göteborg

Med kunskap om kundens behov säljer vi, som långsiktig partner, effektivare it-lösningar vilka ger kunden konkurrensfördelar. Vi säljer konsultation, utbildning och ett intelligent urval av kvalitativa produkter och programvaror till arkitekter, reklam-, informations- och marknadsavdelningar, reklambyråer, prepress, tidningar & tryckerier, webbyråer, video-, film-,radio- och TV-produktionsbolag.

Larsolof Nilsson

Johan Lindahl