3 lanserar datadelning mellan abonnemang

3 lanserar datadelning mellan abonnemang

Kunder som har flera abonnemang hos 3 kan nu dela den totala datamängden mellan både röst- och bredbandsabonnemang med hjälp av den nya tjänsten 3Dela data.

Idag lanserar mobiloperatören 3 tjänsten Dela data som underlättar för kunder som har flera abonnemang och där datamängden ibland kan ta slut på ett eller flera abonnemang. Tjänsten skapar en gemensam datapott med den totala datamängden. Det unika för 3s kunder är att datamängden kan delas mellan både röst- och bredbandsabonnemang.

–  Data blir bara viktigare och viktigare för våra kunder och därmed för oss. Vi har redan lanserat smarta lösningar för att enkelt fylla på mer data. Nu tar vi det här steget för att hjälpa våra kunder att få det bästa möjliga utnyttjandet av sina abonnemang, säger Nicholas Högberg, vd på 3.

3Dela data kostar 49 kronor i månaden för de två första abonnemangen och om fler än två abonnemang ska dela datamängden kostar det ytterligare 49 kronor i månaden per abonnemang. Tjänsten fungerar på alla abonnemang förutom de som har obegränsad datamängd.

För pressinformation var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

Malin Harman, Information & PR, 3