Tranpenad ingår avtal med Thunderful Solutions

Tranpenad ingår avtal med Thunderful Solutions

Thunderful Solutions ingår avtal med Tranpenad för bemanningslösningar. Det nya avtalet inleds i januari 2023.

- En otroligt spännande affär som också är ett bevis på att allt fler ser fördelarna med Tranpenad som bemanningspartner. Vi ser fram emot att bidra med vår erfarenhet och kompetens för att tillsammans med Thunderful utveckla logistikverksamheten i Jönköping i ett starkt partnerskap, säger Tomas Hulth, grundare och Group CEO, Tranpenad.

Thunderful Solutions som är ett helägt dotterbolag till Thunderful Group ansvarar för Thunderfuls distributionsverksamhet. Gruppen utvecklar, förlägger och investerar i dataspel samt distribuerar Nintendoprodukter, spel, speltillbehör, leksaker med mera. Efter många år av outsourcad logistik har Thunderful Solutions under de senaste två åren byggt upp ett modernt distributionscenter i Torsvik, Jönköping. Nu flyttas det sista distributionsbolaget in till siten.

- Vi har tidigare anlitat Tranpenad under uppbyggnadsfasen. När vi nu växlar in det sista bolaget beslutade vi oss för att fullt ut välja Tranpenad som bemanningsleverantör, som ett stabilt komplement till vår egen grundbemanning. Som ett stort men ägarlett bolag med omfattande erfarenhet av kompetensförsörjning, drift och bemanning av lager och logistik känner vi ett starkt förtroende, säger Anders Maiqvist, Acting CEO på Thunderful Group.

Tranpenad är en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftlösningar för lager, logistik, e-handel, industri och produktion, med 2 500 anställda konsulter, sex regionkontor och åtta lokalkontor från Stockholm till Malmö. 2022 förvärvade koncernen Eyes4work AB som med 130 lokalkontor är en av Sveriges största aktörer inom den av Arbetsförmedlingen upphandlade tjänsten KROM.

Tranpenad, en av Sveriges största aktörer inom bemanning- och driftpartnerlösningar etablerar sig nu i Borås och nyanställer 100 personer inom kort.

Sverigepusslet fortsätter och den här gången slår Tranpenad upp portarna i Borås. Vi kommer initialt att dela kontor med vårt systerbolag, Eyes4work, på Skaraborgsvägen 21, för att sedan etablera oss i Viared där majoriteten av våra kunder befinner sig i nuläget. En viktig pusselbit i att väva samman området mellan Jönköping och Göteborg där vi idag redan är etablerade sedan många år tillbaka.