StylePit och Tradera inleder samarbete

StylePit, en av Europas största modehandlare på nätet, fortsätter sin satsning på den svenska marknaden. Inom kort kommer delar av StylePits sortiment att finnas tillgängligt på Tradera.

Inledningsvis kommer ca 20 000 artiklar ur StylePits sortiment, som består av kläder, skor och accessoarer, att finnas tillgängliga på Tradera. Ambitionen är att StylePits hela sortiment ska finnas tillgängligt på Tradera framöver.

-  Vi satsar hårt på den svenska marknaden och Tradera är en etablerad handelsplats för alla i Sverige som är intresserade av mode. Därför är vi riktigt glada över att StylePit även kommer att finnas representerat där, säger Sïmon Saneback, Norden-VD på StylePit.

-  StylePits breda utbud inom mode som inkluderar en mängd välkända varumärken är ett välkommet tillskott på Tradera. Kläder är utan tvekan vår mest populära kategori säger Matts Gottfarb, Head of Sales på Tradera.

Samarbetet med StylePit är ett led i Traderas omfattande satsning på samarbeten med företag. Andra aktörer som valt att börja använda Tradera som en kompletterande säljkanal online under det senaste året är bland annat Stadium, Hemtex, Ginza och Macoteket.

Om StylePit

StylePit, även kända som SmartGuy Group, grundades 2000 och är en av Europas största modebutiker på nätet med över 800 varumärken. Företaget blev nyligen noterade på den danska börsen och finns idag i mer än 20 marknader runt om i Europa. SmartGuy har varit Gasellföretag sex år i rad, vann silver på Global E-commerce Awards 2012 och E-handelspriset för bästa e-handel i Danmark vid olika tillfällen, senast 2012.