Emma Andersson auktionerar ut middag

Emmas mamma drabbades under förra året av bröstcancer. Hon har sedan dess tillfrisknat igen, och Emma ser nu auktionen som ett tillfälle att stödja Cancerforskningen. Auktionen startar idag på www.eBay.se och pågår under 7 dagar. – Cancerfonden ligger mig varmt om hjärtat på grund av min mammas tidigare sjukdom och det här känns som ett kul sätt att göra något meningsfullt, säger Emma Andersson. Datumet för träffen är satt till den 14 december och kommer att äga rum på en restaurant i Stockholm. Det kan också finnas möjlighet till någon ytterligare aktivitet, som exempelvis ett spabesök. – Det blir jättekul, oavsett om det är en kille eller tjej jag ska träffa. Jag ser fram emot en mysig middag och kanske någon annan aktivitet, jag lyssnar självklart på vad personen i fråga själv vill. Men det viktigaste med auktionen är förstås att pengarna går till Cancerfonden, avslutar Emma Andersson. – Vi uppskattar verkligen Emmas insats och engagemang för cancerforskningen, säger Ellinor Bollman, kommunikationschef på Cancerfonden.