Allt fler företag använder Tradera som försäljningskanal

Mitt i julhandeln väljer ytterligare fyra aktörer att ingå omfattande samarbeten med Tradera. Macoteket, Ginza, Skruvat och Hemtex är de senaste företagen att komplettera befintlig försäljning med försäljning via Tradera som ett sätt att nå ut till fler målgrupper.

När Ginza, Macoteket, Skruvat och Hemtex nu väljer att erbjuda större delen av sina sortiment via Tradera kommer Traderas kunder att få tillgång till ett ännu bredare utbud av nya produkter från olika företag. Totalt rör det sig om ca 38 000 produkter som nu också kommer att finnas tillgängliga på Tradera.

-  Det är riktigt roligt att strategiskt viktiga företag som Ginza, Macoteket, Skruvat och Hemtex nu väljer att komplettera befintlig försäljning med försäljning via Tradera. Det känns som ett kvitto på att vårt hårda arbete för att göra Tradera till en självklar marknadsplats för såväl företag som privatpersoner har gett resultat, säger Gustav Gyllenhammar, VD på Tradera.

-  Vi har gått från att vara ett renodlat postorderföretag till en etablerad e-handelssajt och för oss känns det som ett naturligt steg att se till att vårt utbud finns även på Tradera för att nå ut till fler målgrupper, säger Johan Sävenstrand, e-handelsansvarig på Ginza.

Tradera har under de senaste åren gjort en omfattande satsning på samarbeten med olika företag. En ny säljorganisation har byggts upp under 2012 och nyligen rekryterades också en ny säljchef från Telia, Matts Gottfarb, som har ansvaret för Traderas erbjudande gentemot företag.  Under året har även företag som bland annat Webhallen, Stor&Liten och Confident Living valt att börja erbjuda större delen av sina sortiment via Tradera.