Nyproduktion av 170 bostadsrätter i Solberga

Nyproduktion av 170 bostadsrätter i Solberga

På uppdrag av Wallenstam bygger Tornstaden nu 170 bostadsrätter i Solberga, strax söder om Stockholms innerstad. Konceptet är framtaget av Wingårdh Arkitektkontor.

Fastigheterna för Orangeriet, som nybyggnationsprojektet heter, kommer att bestå av fyra cederklädda byggnader om fem våningar. De modernt designade bostadsrätterna är fördelade på lägenheter om 1-4 rum och kök. Samtliga byggnader placeras runt en innergård med gröna ytor och ett gemensamt orangeri.

- Orangeriets lamellhus håller hög arkitektonisk kvalitet, såväl exteriört som interiört, och sticker ut från befintlig bebyggelse i Solberga på ett tilltalande sätt. Det är ett spännande och lite annorlunda projekt som vi är stolta över att ha fått förtroendet att uppföra, säger Magnus Lundberg, ansvarig för Tornstadens Stockholmskontor.

Inflyttning för de 170 lägenheterna är beräknad till början av 2018.

För frågor kring projektet:

Magnus Lundberg, avdelningschef Tornstaden Öst, 08-779 97 05

Tornstaden är en snabbväxande bygg- och fastighetskoncern som erbjuder hela värdekedjan; från idé till färdiga projekt - allt under ett tak. Våra tre verksamhetsgrenar projektutveckling, byggnation och förvaltning omsätter ca 750 miljoner. Vi har kontor i Göteborg samt Stockholm och har ca 130 anställda. www.tornstaden.se

Tornstaden är en bygg- och fastighetskoncern som erbjuder hela värdekedjan; från idé till färdiga projekt - allt under ett tak. Våra tre verksamhetsgrenar projektutveckling, byggnation och fastighet omsätter ca 2,1 miljarder. Vi är ca 140 anställda och har kontor i Göteborg, Stockholm samt Malmö.