Thule Adventure Team vinner Svenska Multisportcupen

Femmans multisport race avgjordes under lördagen i Delsjöområdet. Tävlingen bestod av en teknisk avancerad bana med löpning, cykel och kajakdel som avslutades med en hinderbana vid målområdet. Inför växlingen till cykel ledde Team Axa men efter att de missade en kontroll tog Thule Adventure Team ledningen. Vid kajaketappens slut ledde Thule-teamet med ca 1 minut och under den efterföljande tävlingsdelen då Thule valde cykel och valde Axa  kajak utökar Thule ledningen genom att välja de rätta sista 12 kontroller.

Tävlingen avslutades vid målområdet med en hinderbana där Per Vestling fick hjälpa Martin Flinta uppför klätterväggen, då Martin nyligen skadade ett revben under en tävling i Kina. Teamet gick i mål en kvart före Team Axa och vann därmed tävlingen. Vinsten säkrar också den totala vinsten i svenska multisportcupen då Per Vestling och Martin Flinta har vunnit 4 av 5 tävlingar.

• svenska multisport cupen
  • per vestling