Nyheter från Hallite – Förbättrade Hydrauliktätningar

Nyheter från Hallite – Förbättrade Hydrauliktätningar

Denna vecka reser vår Försäljningschef Fredric Trygg och Produktchef Anders Karlsson till London för att delta i Hallites distributörskonferens. Där kommer de att diskutera hur vi kan förbättra våra tjänster för att leverera ännu större värde till våra hydraulikkunder.

Teknikprodukter har varit en nära partner med Hallite under större delen av våra 40 år i tätningsbranschen. Vårt täta samarbete med fabriken i Hamton, strax utanför London, garanterar att vi kan erbjuda alla vanliga standarddimensioner och profiler från Hallites sortiment för omgående leverans från vårt centrallager i Jönköping och i vår webbshop.

Hallite har tillverkat hydrauliktätningar i över 100 år och är en av världens ledande producenter av tätningar för hydraulcylindrar. I år har vi några spännande produktnyheter att presentera:

Hallite 777 – Dubbelverkande Kolvtätning

Hallite 777 är en kompakt kolvtätning i polyuretan, anpassad för cylindrar från medel- till högt tryck. Den kan även tillverkas i ett unikt PU-material som klarar extra höga temperaturer. Designad för att passa i standardspår, är den enkel att integrera i de flesta hydraulcylindrar.

Hallite 565 – Styrringar i Glasfylld Nylon med Extra Bra Toleranser

Hallite 565 erbjuder en kostnadseffektiv lösning för tuffa applikationer. Den stora fördelen med Hallite 565 är precisionen i tillverkningsprocessen, vilket gör den till en pålitlig lösning för att undvika direktkontakt stål mot stål i din cylinder. Styrringarna tillverkas i ett unikt material som består av återvunnen nylon med glasfyllnad.

Vi finns här för att hjälpa dig med alla dina frågor om hydrauliktätningar. Oavsett om det handlar om avancerad teknisk problemlösning eller snabba och smidiga leveranser av standardtätningar, vi är redo att assistera dig.

Hör gärna av dig till oss!