Gå direkt till innehåll
TCS funktionsfyllda app fortsätter att engagera både löpare och publik under TCS Lidingöloppet

Pressmeddelande -

Inför TCS Lidingöloppet 2024 firar den officiella appen sin nioårsdag med smarta funktioner för både löpare och åskådare. TCS, som sedan 2016 är både titelsponsor och teknikpartner till världens största terränglopp, fortsätter att utveckla appen för att ge användare en ännu bättre upplevelse.

TCS Lidingöloppet fyller 60 år i år samtidigt som dess officiella app fyller nio år, vilket firas med förbättrade funktioner för både deltagare och åskådare. TCS, som sedan 2016 är både titelsponsor och teknikpartner till världens största terränglopp vilket nyligen har förlängts, fortsätter att utveckla appen med fokus på användarvänlighet och innovation.

TCS Lidingöloppet arrangeras 27–29 september 2024 på Lidingö i Stockholm och har sedan starten 1965 lockat löpare från hela världen. Loppet har årligen över 25 000 deltagare och mer än 70 000 åskådare. TCS engagemang sträcker sig bortom titelsponsorskapet, där fokus ligger på att integrera teknik för att förbättra upplevelsen för alla inblandade.

Appen, som funnits tillgänglig sedan starten av TCS titelsponsorskap, har blivit en oumbärlig del av TCS Lidingöloppet. Användare kan följa löpare i realtid, se individuella resultat från lopp ända tillbaka till 1993, hitta viktig information om loppet och få svar på vanliga frågor. Värt att notera är att appen inte bara används för TCS Lidingöloppet utan även för flera av de andra långdistanslopp som TCS är titelsponsor för. Detta har gjort att appen laddats ned över två miljoner gånger bara under 2023.

– Vi strävar ständigt efter att förbättra användarupplevelsen och erbjuda nya innovativa funktioner, säger Shreerang Talekar, chef för TCS i Sverige och Norden. Appen är en viktig del av vårt engagemang för TCS Lidingöloppet och vi är glada över att kunna erbjuda en ännu bättre upplevelse för både löpare och åskådare.

Exempel på funktioner i TCS Lidingöloppet-appen:

• Ladda ner en QR-kod som skannas på plats och som förenklar upphämtning av nummerlappar (nytt för i år)
  • Möjlighet att följa löpare i realtid via sökning på namn eller startnummer.
  • Interaktiv karta för att spåra löpare.
  • Information om transportalternativ och parkering.
  • De senaste nyheterna och uppdateringarna kring loppet.
  • Möjlighet att ta selfies och dela på sociala medier.
  • Svar på vanliga frågor.
  • Karta över banan.
  • Erbjudanden från Lidingöloppets officiella samarbetspartners.

TCS Lidingöloppets officiella app finns tillgänglig för nedladdning för iPhone och Android i respektive appbutik. Ytterligare information finns på TCS svenska webbplats.