Skrapan utökar med nytt mode, hälsosam mat och hudvård

Skrapan utökar med tre nya butiker under hösten, modekonceptet THE CASBAH, hälsobutiken Svarta lådan och hudvårdsbutiken Melli. Med nytillskotten får Skrapan en ännu tydligare profil inom mode, mat, hälsa och hudvård.

THE CASBAH - det senaste inom mode, design och musik
THE CASBAH är ett svenskt modekoncept med en spännande och innovativ mix av svenska och internationella varumärken. THE CASBAH vill skapa den ultimata shoppingupplevelsen för trendmedvetna - både män och kvinnor.

THE CASBAH öppnar en ny butik på 700 kvm i Skrapan den 24 september. Butiken utökar under våren 2010 med ytterligare 500 kvm.

- Det här blir en butik och mötesplats som inspirerar genom en skön mix av starka och roliga varumärken, säger Michael Hultman på THE CASBAH. Vad gäller etableringen så tror vi att Söder, Skrapan och THE CASBAH är en perfekt kombination.

Svarta lådan - individanpassad och hälsosam mat
Under parollen "Rätt mängd mat vid rätt tidpunkt" serverar hälsobutiken Svarta Lådan dagens alla måltider: frukost, lunch, mellanmål och middag. Här får kunden professionell hjälp att välja hälsosam mat i ett stort antal kombinationer. Från den 31 augusti finns de nyttiga lådorna på plats i Skrapan.

- Svarta Lådan erbjuder individanpassad mat för var och ens olika förutsättningar, säger Mats Bergwall, vd för Svarta Lådan. Vår mat är en enkel lösning för den som söker en hälsosammare livsstil.

Melli - make-up och hudvård
Med Melli får Skrapan en verklig godisbutik för alla som älskar make-up och hudvård. Här erbjuds professionell make-up och kvalitativa hudvårdsprodukter för alla hudtyper och alla åldrar. Mellibutiken är den första i Sverige men varumärket finns representerat i över 20 länder. Hudvårdsserien innehåller noga utvalda ingredienser och är framtagen genom den schweiziska producenten Pentapharm. Melli öppnade i mitten av augusti.

- Vi är förstås mycket nöjda att kunna komplettera Skrapans utbud med nya attraktiva hyresgäster som vi vet passar vår målgrupp, säger Frida Lampel, affärsområdeschef för handel på Vasakronan. Med de nya butikerna förstärker vi trend- och modesidan och vidareutvecklar Skrapans erbjudande.

För mer information kontakta:

Fastighetschef
Mobil 0709-681645

Frida Lampel
Affärsområdeschef Handel
Mobil 0709-681631

Mer information om Skrapan finns på www.skrapan.se

Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag och erbjuder kontor, butiker och bostäder i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och Lund. Vi arbetar långsiktigt med största möjliga hänsyn till både människor och miljö. Välkommen till en bättre värd!