Biodlarna på frammarsch

Det har varit ett händelserikt år. Medlemsantalet har ökat för första gången på flera år och var vid årsskiftet 9.574 en ökning med 140 st, dessutom visar ekonomin ett positivt resultat för 2009. Under årets har också kontakterna med andra organisationer stärkts och pollineringen är en fråga som lyfts fram och som kommer att utvecklas framöver.

I samband med Riksförbundsmötet kommer också ett Riksseminarium att hållas 16 – 17 april på samman plats med mycket intressanta programpunkter. Under fredagen tas frågor upp som bihälsa, biavel, import, kvalitetsäkring och bl.a. smaksättning av honung. På lördag förmiddagen diskuteras GMO - frågan.

Kontakta för ytterligare information:

Jonny Ulvtorp, ordf tele: 0735- 233 130

Michael Cornell, förbundssekreterare, tele 0735 – 233 121

Styrelsens berättelse för 2009 bifogas.