Ringögtan 3, Hisingen

Etman Distribution AB väljer att hyra lokaler av Svenska Hus med fokus på bästa läge

Svenska Hus hyr ut ytterligare en lokal på Ringön i Göteborg som omfattar 633 kvadratmeter till Etman Distribution AB. Etman Distribution är en leverantör av elmateriel som är stora inom e-handel och har fler yrkesbutiker runt om i landet.

– Lokalen passar oss perfekt, både i storlek och läge. För oss är det viktigt att kunden känner sig sedd och trivs i våra butiker. Därför vill vi inte ha några för stora lokaler utan håller oss till mindre och lite enklare butiker, säger Pierre Henriksson, vd på Etman Distribution.

Etman Distribution har även stora lager för att klara små som stora stora projekt och kan på ett effektivt sätt distribuera beställningar med dagliga leveranser över hela landet. Detta är företagets första etablering i Göteborg och de tillträdde lokalen den 1 maj.

– Det känns väldigt roligt att kunna välkomna en ny hyresgäst till vår lokal och hoppas att Etman Distribution kommer att trivas väl, säger Camilla Berglund, uthyrningsanvarig i Göteborg på Svenska Hus. Tidigare hyresgäst hade en liknande verksamhet i lokalen så vi vill tro att detta läge blir väldigt bra för Etman Distribution och dess kunder.

Ringön på Hisingen i Göteborg är ett väletablerat och expansivt industriområde med ett attraktivt läge och enkel åtkomst till Göteborgs största trafikleder. Här äger Svenska Hus ett flertal fastigheter.

– Vi kände att våra kunder behöver en butik i Göteborg för att lättare kunna hämta sina produkter, säger Pierre Henriksson. Eftersom adressen är känd hos de flesta elinstallatörer hoppas vi att få se båda nya och gamla kunder. Vi planerar att öppna den 1 september och givetvis blir det invigningsfest med fina erbjudanden.

Camilla Berglund, uthyrningsansvarig Göteborg, Svenska Hus
010 603 93 26, camilla.berglund@svenskahus.se

Pierre Henriksson, vd, Etman Distribution
0722-11 49 98 pierre@etman.se

SVENSKA HUS är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag och bedriver verksamhet i landets tre storstadsregioner. Vi förvärvar, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella lokaler. Vårt kundfokus är starkt och vi förenar långsiktiga affärsmässiga strategier med ett tydligt hållbarhetstänk. Hyresvärdet uppgår till drygt 600 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till cirka 7,7 Mdkr. Svenska Hus har 55 medarbetare, huvudkontoret ligger i Göteborg och bolaget är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar.

Mer information om Svenska Hus finns på svenskahus.se