Ny styrelse i Svenska Konståkningsförbundet

Ny styrelse i Svenska Konståkningsförbundet

Förbundsmötet har valt en ny styrelse som ska leda Svenska Konståkningsförbundet och därmed ytterst svensk konståknings verksamhet. Fortsatt arbete för trygga, hållbara och utvecklande idrottsmiljöer samt stärkt samarbete och kommunikation inom förbundet kommer att vara särskilt prioriterade områden för den nytillträdda styrelsen.

-Vi tackar för medlemmarnas förtroende att leda Svenska Konståkningsförbundets och därmed ytterst svensk konståknings verksamhet för de kommande två verksamhetsåren. Vi i styrelsen kommer omgående att påbörja arbetet enligt förbundsmötets beslut om verksamhetsinriktning i linje med strategi 2026, säger Helena Rosén Andersson, nytillträdd ordförande i Svenska Konståkningsförbundet.

Prioriterade områden för styrelsen kommer att vara att:

• Genomföra den beslutade handlingsplanen som ett första steg i ett förbättringsarbete för trygga idrottsmiljöer för aktiva och trygga arbetsmiljöer för tränare och ideellt arbetande funktionärer.
  • Genomföra en långsiktigt hållbar förbundsutvecklingsplan - med åkaren i centrum.
  • Stärka kommunikation och samarbete mellan förbund, distrikt och föreningar och därmed ytterst med föreningsmedlemmarna.
  • Säkerställa ett professionellt genomförande av VM 2021 i Stockholm som är till nytta för svensk konståkning och befäster vår position som ledande arrangör inom ISU.

Styrelsen vill tacka den tidigare styrelsen för ett gott arbete och ser fram emot att tillsammans med förbundskansli, kommittéer, specialdistriktsförbund, föreningar och funktionärer fortsätta arbetet med att förbättra svensk konståkning utifrån en värdegrundsbaserad organisation där alla – aktiva, tränare och föräldrar och andra ideellt arbetande personer – ska ha möjlighet att vidareutvecklas inom konståkningssporten.

-Vi ser fram emot att arbeta vidare med glädje, glöd och gemenskap, säger Helena Rosén Andersson.

För mer information kontakta:
Helena Rosén Andersson, ordförande Svenska Konståkningsförbundet
Telefon: 070-896 44 63