Tävlingsledaren fick sin första åktur

Van tävlingsorganisatör, men ovan i kartläsarstolen. Igår åkte ”Killingens” tävlingsledare för första gången med i en rallybil. Ytterligare information om Rally-SM lämnas av projektledare Lars Jonsson, 0768-28 21 30, eller presschef Annemo Friberg 070-55 411 70. Följande text är för fritt nyttjande. Som organisatör ut i fingerspetsarna har Anita Gunnarsson åtagit sig uppgiften som tävlingsledare för ”Killingen”, nästa deltävling i Rally-SM. Men det var först igår som hon för första gången åkte med i en rallybil! – Jag älskar att organisera och jag har alltid tyckt om rally. Alltid varit ute och tittat, säger Anita Gunnarsson. För tolv år sedan gick hon med i Kils MK Bil och försökte kombinera rallyengagemanget med teaterskådespeleriet i Forshaga Revy. Tills rallyverksamheten tog överhanden. – Det var så mycket att göra med rallyt, så jag slutade stå på scen! Då hade hon börjat vandringen från säkerhetschef till att bli biträdande tävlingsledare, och i år är det andra gången hon tar det yttersta ansvaret som tävlingsledare. Samtidigt som klubben firar 50 år och antar utmaningen att arrangera ett SM-rally. - Telefonen ringer i ett och folk säger att jag aldrig svarar. Men det beror på att jag redan pratar i telefon, fast i någon annan… Trots det stora intresset var det först igår som hon för första gången satte sig i kartläsarstolen, i samband med klubbens pressvisning inför 75 personer på Frykenbaden. Och hon fick en oförglömlig tur med vinnaren av Finnkampen Motor – Patrik Flodin. – Himla mjuk och go´ kille! När vi var på väg mot målet frågade han om jag ville åka en gång till, och jag sa JA direkt! Tävlingen Killingen körs den 5 augusti och 105 ekipage är anmälda. Dessa har tio fartsträckor framför sig, på sammanlagt 92 km. Start och mål är på gamla Scan-området i Kil, där startrampen kommer att stå på den avstängda vägen utanför. Annemo Friberg PR & Kommunikation Tel: 070-55 411 70 Svenska Bilsportförbundet Bergkällavägen 31 A, 192 79 Sollentuna Tel: 08-626 33 00 www.sbf.se