Framtidssäker lösning med nyckelpaketet

Framtidssäker lösning med nyckelpaketet

Bromölla kommun önskade en framtidssäker metod för säker och mobil inloggning när fler behövde dela på tjänstetelefonerna.

Linnea Anbo, kundansvarig på Svensk e-identitet berättar att det känns riktigt kul att Bromöllas beslut landade i nyckelpaketet.
– Det är alltid roligt när befintliga kunder väljer att utöka sina tjänster och att vi på så sätt kan fylla luckorna för deras behov.

Tjänsten kommer att sättas upp och levereras i början av 2021.

Nyckelpaketet är en lösning som består av sex smarta delar för mobil och säker inloggning. Exempel på dessa delar är säkerhetsnyckeln, Zero Administration och 2FA appen. Vilka av dessa delar som behövs beror oftast på vilka förutsättningar som finns sedan innan.