Unik lösning för distribution till e-brevlådor

Inom kort kommer alla i Sverige att få välja en e-brevlåda. Anledningen till detta är att all myndighetspost ska bli elektronisk. Dels för kostnadseffektivitet för myndigheterna och ur miljösynpunkt. StroedeRalton är först ut i Sverige med att bygga en systemlösning som ”slår” mot de olika e-brevlådeaktörerna för att få fram mottagarkanal och sedan skicka filer till respektive e-brevlåda. Den resterande filen skickas till fysisk print/kuvertering för postal utdelning.

- Vi är unika i Sverige med den här lösningen, förklarar Kai Ausfelt, Nordisk försäljningschef på StroedeRalton. Allt fler går över till e-brevlåda och vi erbjuder en unik lösning som gör det möjligt att distribuera till flera olika digitala brevlådor i samma lösning. Primärt är det administrativ post som ska gå via e-brevlåda, men det finns inget hinder för att sända alla typer av försändelser.

Marknaden för distribution av information förändras och med den möjligheten att distribuera meddelanden. Allt fler privatpersoner går över till elektroniska brevlådor, även kallade e-brevlådor, och ställer krav på att kunna motta information i vald kanal. Det ställer i sin tur krav på företagen att kunna tillmötesgå kundens önskemål. I framtiden kommer StroedeRalton att kunna skjuta ut meddelanden oberoende av kanal. Idag har man koppling till Kivra och Brevo och fler står på tur.

• e-brevlåda
  • digital brevlåda