Petter Stordalen utanför Strawberry Arena

Idag lanseras Strawberry Arena

Hotellkoncernen Strawberry tar idag den 12 juli över namnet på nationalarenan i Solna efter att ha slutit ett långsiktigt namnrättighetsavtal med Stockholm Live som driftar arenan. För Strawberry innebär partnerskapet en möjlighet att fortsätta bidra till arenans framgång, men också att kunna vara drivande i utveckling inom besöksnäringen och näringslivet i huvudstadsregionen.

Med ambitionen att driva på utveckling i branschen inom en rad olika områden, hoppas Strawberry kunna bidra till en positiv förändring och göra vårt samhälle till en bättre plats att bo på, jobba i och resa till. Strawberry har funnits i arenastaden med två hotell i flera år, varav Quality Hotel öppnade innan arenan och har varit hem för en mängd sportprofiler och världsartister på turné. Tillsammans med övriga aktörer i området, bidrar Strawberry kontinuerligt till att området utvecklas och lockar till sig besökare från hela världen.

- Att få möjlighet att bli namnpartner till Nordens största arena för året runt evenenang ger oss ytterligare en möjlighet att kunna vara med och driva positiv utveckling i samhället. Besöksnäringen bidrar med hundratusentals jobb, miljarder i intäkter till näringslivet och är en naturlig väg för att integrera personer i utanförskap i arbetslivet. Det som gör besöksnäringen unik är människorna som jobbar i den, de gäster som tar del av upplevelser och känslorna detta skapar, säger Petter Stordalen, grundare av Strawberry.

Oförglömliga upplevelser ligger i hotellkoncernens DNA och arenan ska fortsätta vara en arena för de stora känslorna; på scenen, på planen och på läktaren. En arena fylld av glädje, hopp, tårar och upplevelser i världsklass.

- För oss handlar det inte om restaurangen, mötesrummen, gymmet eller spaanläggningarna. Egentligen handlar det inte ens om våra hotell eller Strawberry Arena. Det handlar om människorna, om glädjen, pulsen och spänningen. Ibland tårarna, hoppet och euforin, fortsätter Petter Stordalen.

Strawberry har idag fler än 240 hotell i Norden, restauranger, spa och mötesmöjligheter för flera tusen deltagare. Med 20 000 anställda, varav hälften i Sverige, finns det i företaget 176 nationaliteter med olika bakgrund och etnicitet. Fokus på mångfald och inkludering har varit kärnvärden sedan företaget grundades för över 25 år sedan och som ny namnpartner till arenan i Solna önskar Strawberry att hylla mångfald av upplevelser som sker där genom konceptet “Room for Emotions”.

- Arenan är en viktig mötesplats för fotbollsvärlden, både som en av Sveriges nationalarenor för de svenska landslagen, samt för AIK som har sitt hem här. Dessutom representerar arenan en mångfald av upplevelser och evenemang till glädje för olika människor med olika intressen. Detsamma gäller Strawberry, med våra olika hotellkedjor och koncept anpassade till olika målgrupper, och det är just därför vi ser vårt samarbete med arenan som en perfekt match. På våra hotell och alla andra platser där man träffar oss, säger Emilie Stordalen, som leder arenasamarbetet

Partnerskapet går väl i linje med Strawberrys ambition att erbjuda ett brett utbud av upplevelser till gäster, medlemmar och kunder tillsammans med Stockholm Live som driftar arenan.

- Vi välkomnar idag Strawberry som ny namnpartner och ser fram emot att tillsammans med dem fortsätta utveckla arenans roll som medelpunkten för upplevelser och events i Norden, kommenterar Michael Yngvesson, General Manager för Strawberry Arena på Stockholm Live. Det blir en flygande start på samarbetet med Bruce Springsteens konserter nästa vecka, PINK och AIK:s nästa hemmamatch - allt detta bara i juli!

Strawberry är en portal till ett brett utbud av hotell, mötes- och konferensfaciliteter, restauranger och spa, samt unika förmåner och partnerskap för medlemmarna. Med över 240 hotell i Norden erbjuder man hotellkedjorna Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® och Clarion Collection® Hotel och fler än 40 fristående hotell. Genom app och webbsida får gäster och medlemmar tillgång till ett universum av möjligheter, med löftet om att göra livet mer meningsfullt, fyllt av spännande upplevelser. More to explore at strawberry.se

Vera Bartholdsson

Presskontakt Creative PR Advisor +46 76 108 01 32