Phoniro Systems AB blir samarbetspartner med Tryggare Sverige

De senaste årens utveckling visar att vi står inför ett nytt Sverige där grov brottslighet i form av skottlossningar, gängbråk etc. är vardag i vissa bostadsområden. Till detta kommer att många av dem som utsätts för brott inte får hjälp, stöd eller skydd, det gäller inte minst äldre som utsätts för brott.

I anslutning till SKYDD2012, nordens största och viktigaste skyddsmässa, presenterar vi i dag Phoniro Systems AB som ny samarbetspartner till Stiftelsen Tryggare Sverige.

Phoniro Systems AB ger säkra tillträden för hemtjänsten vid vård- och larminsatser. I drygt var 5:e kommun används Phoniros nyckelfria system för att spara gemensamma samhällsresurser och ge vårdpersonal tillträde till vårdtagares boenden med mobiltelefonen istället för med dyr och osäker nyckelhantering.

- Inom sitt affärsområde Access gör Phoniro ansvarsfull renovering av lägenheter och säkra byggplatser möjliga med tillträden via ID06-kort istället för nycklar. Utlånade och borttappade nycklar elimineras som säkerhetsrisk samtidigt som brottsutredningar numera utförs med verifierade tredjepartsrapporter från Phoniros olika system, säger Markus Englund, Affärsområdeschef, Phoniro Systems AB.

- Phoniros vision att göra världen nyckelfri är tätt sammankopplad med Stiftelsen Tryggare Sveriges värdegrund att bygga bort onödiga säkerhetsrisker och stärka den personliga tryggheten, säger Magnus Lindgren, generalsekreterare vid Stiftelsen Tryggare Sverige.

Stiftelsen Tryggare Sverige är en partipolitiskt och religiöst obunden NGO/tankesmedja som drivs utan bakomliggande vinstintresse. Genom opinionsbildning vill vi medverka till att de som drabbas av brott får sina rättigheter tillgodosedda av stat och kommun. Vi vill även främja utvecklingen inom det brottsförebyggande området. Visionen är att Sverige ska vara ett av världens tryggaste länder att bo, vistas och verka i.

För mer information kontakta generalsekreterare Magnus Lindgren (Stiftelsen Tryggare Sverige) 08-29 20 00 eller affärsområdeschef Markus Englund (Phoniro Systems AB) 010-4567 232