Viktig säkerhetsvarning! Stadium återkallar snowracern Hamax SnoXross!

Det har visat sig att tidiga exemplar av snowracern HAMAX SNOXROSS är inte tillräckligt säkra. På grund av en olyckshändelse med en sådan modell, kallar Stadium nu tillbaka produkten. Därför ber man alla kunder som köpt en blå HAMAX SNOXROSS att uppsöka närmaste Stadiumbutik och byta den mot den nya svarta modellen eller lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. - Den nya svarta modellen av SnoXross har en helt annan konstruktion vid styrstången och är förstärkt i skidorna. Om man är osäker på om den modell man köpt är säker, ska man ta kontakt med butikschefen i närmaste Stadiumbutik, vädjar Sussi Calås-Jonsson, informationsansvarig som också ber om ursäkt för det inträffade. - Vi står bak Stadium i beslutningen om å kalle tilbake denne spesielle produksjonsserien, alle solgt av Stadium. Vi beklager dette sterk, men ønsker å rydde opp i det inntrufne, säger Asbjørn Eskild, administrerende direktør för Hamax. För mer information, kontakta Stadium AB Sussi Calås-Jonsson, Informationsansvarig 011-24 61 03 eller 0709-53 47 60 Hamax AS Asbjørn Eskild, Administrerende Direktør, +47 90 56 3304 Länk till högupplöst bild: http://www.stadium.se/main.asp?ArticleID=13145