Marita Loft, VD för Storebrand Fastigheter.

SPP Fastigheter stärker sin kommersiella portfölj med tre nya etableringar

SPP Fastigheter fortsätter att utveckla sin handelsportfölj med tre strategiskt viktiga uthyrningar. Clas Ohlson öppnar en ny butik i vår fastighet på Arninge Handelsplats i Täby, Normal etablerar sig i vår fastighet på Eriksbergs Handelsplats i Göteborg och Subway etablerar sig på Vasagatan 10 i Stockholm.

Sammanlagt omfattar uthyrningarna 1 460 kvm för Clas Ohlson, 743 kvm för Normal och 78 kvm för Subway.

- Etableringar av den här typen av starka varumärken inom detaljhandel och restaurang visar på den attraktionskraft och kvalitet som våra fastigheter erbjuder. Vi har valt strategiskt bra lägen med marknadsmässiga villkor, vilket är centralt för vår affär, säger Marita Loft, VD för Storebrand Fastigheter.

SPP Fastigheter fortsätter att leverera stabila uthyrningssiffror med en nuvarande vakansgrad på endast 0,1 procent. Bolagets kommersiella portfölj omfattar totalt 229 747 kvm och inkluderar en diversifierad mix av handel, hotell, kontor och samhällsfastigheter. Utöver detta äger även bolaget bostadsfastigheter.

Storebrand Fastigheter är ett dotterbolag till Storebrand Asset Management. Storebrand Fastigheter förvaltar fastighetsbolaget SPP Fastigheter som investerar i fastigheter.