COOP minskar helpdesk-kostnader med Specops Password Reset

Genom att låta 10 000 användare själva återställa sina lösenord sparar schweiziska COOP både tid och pengar.

COOP är den näst största handelskedjan i Schweiz med ca 1 800 butiker och flera egna varumärken. Utifrån ett business case som COOP tagit fram i syfte att spara pengar till organisationen kom man i kontakt med Specops Password Reset. Besparingarna skulle ske genom att minska antalet samtal rörande lösenordsåterställningar till organisationens helpdesk. Lösningen motsvarar behoven på pricken och erbjuder en mycket snabb ROI.

Produkten installerades under en förmiddag. Efter pilottestning och proof-of-concept är lösningen nu på plats, och return on investment beräknas till knappt fyra månader.

”Att COOP efter en nogrann undersökning av flera lösningar på marknaden kom fram till att Specops Password Reset är den som sparar mest pengar visar hur enkel och effektiv produkten i realiteten är.” säger Madeleine Kempe, Operations Manager EMEA på Specops Software. ”Vi kan själva se vilka möjligheter till besparingar för organisationer som finns i produkten, men det är alltid trevligt att se när andra kommer fram till samma slutsats.”