Hässleholms kommun förlänger finansavtalet med Sparbanken 1826

Hässleholms kommun förlänger finansavtalet med Sparbanken 1826 t o m 2010-12-31. I avtalet ingår bl a koncernkonto innefattande samtliga transaktioner såsom bankgiro, löner och kontanthantering. Sparbanken 1826 vill vara hela kommunens och bygdens bank, därför har det ett stort symbolvärde för banken och dess medarbetare att kommunen med sina dotterbolag är kund i Sparbanken 1826.

Hässleholms kommun fortsätter samarbetet med Sparbanken 1826och förlänger finansavtalet med Sparbanken 1826. Det nya avtalet löper t o m 2010-12-31. I avtalet ingår kommunen och dess helägda dotterbolag: AB Hässleholmsbyggen, Hässleholms Industribyggnads AB, Hässleholms Renhållare AB, Hässleholms Vatten AB och Hässleholms Fjärrvärme AB.

- Vi är både glada och stolta att fortsätta samarbeta med Hässleholms Kommun. Det är ju kommunens största "företag" med ca 6.000 löneutbetalningar per månad och en omsättning på ca 2,7 mdr i koncernen, säger Håcan Nilsson Sparbankschef i Hässleholm.

- Sparbanken 1826 kan leverera de tjänster och produkter som vi har behov av. AttSparbanken dessutom kan göra detta till ett lägre pris än tidigare är positivt, säger Anders Ekström redovisningschef i Hässleholms kommun.

Positivt för hela bygden
Banken tillägger att kommunen enbart har beaktat ekonomiska faktorer och inte räknat de mjuka värden som gagnar bygdens invånare och anställda. Att ge tillbaka till bygden är en mycket viktig del av Sparbankens affärsidé.

- Den lokala servicen vi kan erbjuda med våra många kontor och vår vilja att satsa på och utveckla bygden är mervärden som hela kommunen har nytta och glädje av. Detta är naturligtvis något vi gör oavsett om vi är kommunens bank eller inte. Vår delaktighet i Pompejiutställningen och vårt engagemang i Pågatåg Nordost är exempel på det, avslutar Håcan Nilsson.

Håcan Nilsson, Sparbankschef Hässleholm, 0451-430 57 eller 0705-16 59 40
Kenneth Thurban, Företag Hässleholm, 0451-430 23 eller 0705-43 15 71070-8431571

Fakta om Sparbanken 1826

• 25 mars 1826 - Bildades Christianstads Läns Spar bank.
  • 2008 - Efter fusion med Tyringe Sparbank och förvärv av sju Swedbank-kontor i Hässleholm och Osby kommuner bildades en regional sparbank i nordöstra Skåne - Sparbanken 1826. Banken har 21 kontor i 4 kommuner, Telefonbank, ca 300 anställda och en affärsvolym på ca 46 miljarder kronor. Bankens ambition är att vara Sveriges starkaste sparbank - Nära dig.

21 kontor i 4 kommuner