Fotograf: Lamia Karić

Yaeger - Sveriges rave-popfenomen släpper EP:n ”Jaguar”

Yaeger är namnet på allas läppar just nu. Framgångarna har varit svåra att missa för landets mest spännande rave-popväsen. Hon har under året klättrat till att bli en av landets mest spelade artister på svensk radio med låtarna Water Pistol, Lupins in blue och Ciao. Idag släpper hon efterlängtade EP:n ”Jaguar”, en EP som består av sex låtar med bland annat titelspåret Jaguar som är samplad från låten Kaini Industries av elektroniska duon Boards of Canada. Hela EP:n är skriven av Hanna Jäger och Sebastian Furrer som även producerat tillsammans med Federico Pinna.

LYSSNA: YaegerMusic.lnk.to/Jaguar

Yaegers ord om EP:n:

”’Jaguar’ handlar väl om vem du blir när du springer någonstans där mitt emellan kärlekar. Du är ensam, men konstant omringad av människor och vänner. Tror jag känt mig som en ensam straycat ett tag nu, som sprungit runt i olika städer och skrivit musik. Så fort du lämnar något så är du konstant sökande tills du hittar tryggheten i dig själv igen, och till slut kanske i någon annan. Och det kan hända mycket sjukt däremellan. Men man hittar också mycket fint. Och det blev en EP av det.”

Tracklist – Jaguar EP:

1. Jaguar
  2. Lupins In Blue
  3. Use Your Words
  4. Water Pistol
  5. Ciao
  6. Stolen

Yaeger eller Hanna Jäger, som hon egentligen heter, har utmärkt sig som en av Sveriges mest spännande artister med sitt karakteristiska och spektakulära sound. Hon har under våren 2023 bland annat samarbetat med världsstjärnorna Icona Pop och fått fina rosor för sin musik i media. Hon har även blivit highlightad av stora internationella magasin som Billboard, Nylon Japan och Dork samt Australiens största radiokanal Triple J, som utnämnde singeln Lupins in blue som hottest track of the week. Med flera internationella samarbeten i bagaget (Hayden James och Oscar Scheller) är Yaeger inte bara ett namn att lägga på minnet i Sverige, utan även på den internationella scenen.

Följ Yaeger: Spotify YouTube TikTok Instagram