Foto: Ea Czyz

STOR är tillbaka med ’Elden’ ft. Dizzy & Manny Flaco

Senast vi hörde STOR var hösten 2018 när han gjorde succé i TV4:s Så Mycket Bättre med tolkningar på bl. a Linnea Henrikssons Säga mig. Våren 2019 åkte STOR ut på turné runt om i landet, strax därefter blev det en resa till Chile för att hälsa på familj och vänner. Där blev han kvar längre än planerat och det var där STOR fick inspiration att skriva ny musik.

Nu, tre år senare släpper STOR singeln Elden som gästas av rapparen Dizzy - första singeln från ett kommande större projekt.

Lyssna: https://STOR.lnk.to/Elden

Elden släpps idag den 1 oktober via Sony Music. Låten är producerad av Manny Flaco och skriven av Ulises Infante Azocar och Dizzy.

STOR eller Ulises Infante Azocar som han egentligen heter, har hyllats som en av de viktigaste låtskrivare inom svensk hiphop. STOR har tidigare gett ut tre kritikerrosade album - Nya skolans ledare (2009), Shere Khaan XIII (2013) och senaste albumet Under Broarna (2017), som blev Grammisnominerat i hela fem kategorier. Hösten 2018 gjorde STOR ett starkt avtryck i TV4:s Så Mycket Bättre med tolkningar på bl a Linnea Henrikssons Säga Mig.

FÖLJ STOR: Instagram Facebook Spotify YouTube