Gedigen prishöjning på Solvalla  - All time high!

Gedigen prishöjning på Solvalla - All time high!

Vår centralorganisation – Svensk Travsport – har satt upp ”hästägandet” som ett av de viktigaste satsningsområderna i sin strategiplan, detsamma har styrelsen här på Solvalla gjort. Mycket glädjande är det också att kunna konstatera att ATG i sin budget för 2011 har avsatt stora resurser på just ”hästägandet”.

Det är därför jag med stor glädje jag kan visa effekten av denna gemensamma handling mellan de centrala organisationerna Svensk Travsport, ATG och vår styrelses beslut när det gäller prisnivån på Solvalla för 2011. 2010 betalade vi ut lite över 126 miljoner i prispengar på Solvalla. I år vill vi öka denna siffra till 141 miljoner! En gedigen prisökning på cirka 15 miljoner till våra aktiva. Vi på Solvalla är stolta och glada för dessa politiska åtgärder och jag hoppas självklart att denna ”vitamininjektion” kommer leda till bättre sport och ändå mer spel till våra arrangemang här på nationalarenan.

Tore Fyrand

Travbanechef